Trädgårdsdags! Mer glädje med bra redskap

Trots kylan är det svårt att hålla sig borta från trädgårdsjobbet. Jag har planterat perenner i min nya rabatt – där finns nu vårblommande lökar, stjärnflocka och akleja för blomning under sommaren,  höstanemon och höstflox för blomning i höst. Ska bli spännande att se om det fungerar som tänkt.  Hade ju bestämt att jag inte skulle ha några rabatter eftersom jag inte har tid att underhålla dom – men jag kunde inte låta bli.
En höjdare bland redskapen är en liten grep som har vinklat skaft – toppenbra i min hårda och motspänstiga jord.

I butiken finns nu redskapen med de vinklade skaften som har antiglidyta och sitter som en smäck i handen. Spade, ogräsjärn, grep och luckrare finns.
En väldigt bra sekatör för svaga händer kommer också strax in.
Och så den fantastiska trädgårdspallen – ett måste för knän och rygg!

Kommentera

