Visning av hjälpmedel i Hemse

Snön bara vräker ner på Gotland. Och det har inte ens blivit december än. Hur ska det här sluta – en till supervinter som den förra undrar jag om min vedpanna klarar.
Nu blir det också första vintern att pendla Hellvi-Visby, 45 km enkel resa.
Imorgon ska jag ha visning på Hälsocentralen i Hemse. Ska bli väldigt trevligt att komma ner dit igen – var länge sedan sist. Jag har packat ner lite av varje från butiken som ska vara med på visningen. Mest handlar det om saker som hjälper till att undvika fallskador och brutna höftleder. Det handlar om allt från mobiltelefon som alltid finns i närheten så man inte stressar iväg för att svara – till höftskyddsbyxor med skydd som sitter över höftledskulan.
Jag tar också med en hel avdelning av värmande saker – ull med angora, kuddar att värma i micro med vindruvskärnor, körsbärskärnor, vete och rapsfrö, Back on Track kragar, en eluppvärmd stor axelvärmare – och så en favorit – ullponchon från Grazalema! Poncho är ett utmärkt bra plagg i kylan, lätt att ta på, varmt och skönt, lägger man den platt ner så är den en pläd. Ett utmärkt plagg också för den som sitter i rullstol.

Kommentera

