Arbetsstolar åt folket! Och så en vacker katt…

Arbetsstolar är en jättebra grej för alla som behöver ett ställe att sitta och vila och ändå vara rörlig och åka runt i köket eller huset. Men det är ju en ganska dyr sak och inget man säljer dagligen. Idag fick jag två beställningar inom en timme! Kloka gotlänningar! Men samtidigt har vi sålt flera i nätbutiken också – kul att många upptäckt arbetsstolens förträfflighet. Titta in på www.vobislivskvalitet.se och gå till ”Arbetsstol Real 9000”

Jag har gjort ett besök på Gotlands Katthem för att träffa mina drömmars tigrerade katt! På lördag kommer han med mig hem. Men vilket ställe katthemmet var – katter överallt, men välordnat och fint och trevliga välskötta katter. Vilket bra jobb dom gör alla frivilliga som ställer upp där.

 Min katt heter just nu Hasse men vilket namn han haft ursprungligen är det ingen som vet. Han har hittats på en parkering med skadade tassar och i bedrövligt skick. Nu, efter god vård är han en stilig katt, stolt och vacker! Undrar om han ska fortsätta heta Hasse verkligen? Min valp döptes ju till Fröken Smilla efter boken Fröken Smillas känsla för snö. Om det hade blivit fler valpar skulle dom alla fått ”litterära” namn. Kanske katten ska ha namn efter någon romanfigur i stället? Hamlet? Romeo? Karlsson? Zjivago? Nej det kanske blir bra med Hasse ändå. Det är mycket lättare hitta bra flicknamn i litteraturen.

2 svar to “Arbetsstolar åt folket! Och så en vacker katt…”

  1. Anki Says:

    Hasse är väl litterärt… om det är ok med författarnamn. Varför inte ta två katter och kalla den andre Tage🙂

    • vobisgotland Says:

      Hmmm? Nja det får nog bli en katt i taget i alla fall. Du som är litteraturvetare kanske kan hjälpa mig hitta nå´t bra namn. Annars kanske det blir som med Fridas katt – dom kunde aldrig bestämma sig vad den skulle heta – så den heter bara Katten.

Kommentera

