Första veckan i Visby

Nu var det länge sedan det hände något på min blogg. Det måste åtgärdas nu när det går att dra efter andan igen och få näsan ovanför flyttstöket. Flytt är sällan någon enkel sysselsättning och flytta en butik med 2000 olika produkter är nästan oöverstigligt. Men nu börjar det mesta finnas på plats även om jag letat hålslaget hela dagen och telefonen fortfarande inte fungerar. När man ringer till butiken så får man en hänvisning till min mobil – inte alls bra men det bästa jag kunde komma på i väntan på inkopplingen av det ordinarie numret.

Nu har Vobis funnits på den nya adressen i Visby under en vecka. Det har varit väldigt trevligt och jag har känt mig så välkomnad av många kunder.

Första dagen var det invigning och många kom in med blommor, vi drack bubbel och åt snittar. Riktigt festligt och kul.

Sedan har många nya kunder hittat in och gått på rundtur i butiken. Det har verkligen bevisats den där devisen vi har ”Funktionella produkter för alla åldrar” för det har varit både nyfödda bebisar, ungdomar som pluggar på högskolan, parkarbetare och så alla pensionärer jag hade visning för strax före flytten. Och många fler som kommit in för att det såg så spännande ut och som sagt att ”hit kommer jag tillbaka när jag ska ha presenter till någon”.

nätbutiken har det varit stor efterfrågan på arbetsstolar sista tiden. Vi är återförsäljare av Mercado arbetsstolar som är en riktigt funktionell och bra stol som dessutom kan anpassas efter de flesta behov. En arbetsstol ser vid första anblicken ut som en vanlig kontorsstol. Men den har en konstruktion som är helt anpassad för att vara ett bra hjälpmedel för människor med funktionshinder av alla slag. Den är stadig med ett särskilt brett underrede som ger plats för fötterna så man kan ”sparka” sig fram. Viktigast av allt är kanske att man man kan bromsa stolen med en lång och lätt åtkomlig bromsspak. Och så kan den ställas in på alla ledder för att passa varje kropp.

Kommentera

