Flyttbestyren tar all tid….

VärmedjurNu har nedräkningen börjat – en vecka kvar i Slite. Det känns både väldigt tråkigt och väldigt roligt. Tråkigt både för att Slite minst av allt behöver en till nedlagd butik och för mig personligen som har trivts så bra där. Den roliga biten är ju att jag ser fram emot ett mycket bättre affärsläge i Visby.

Igår var jag i den nya lokalen och satte upp en skylt i fönstret – Hit flyttar Vobis Livskvalitet Gotland. Bara den lilla stund jag var där gick flera förbi och tydligt stannade till och läste på skylten. Kul! Känns som att det här ska nog lyckas.

Jag passade också på att gå och äta lunch hos de nya grannarna i Sushi-baren. Oj va´gott det var! Sushi ska bli en återkommande lunchrätt – jag lovar.

I Slite har jag gjort ett bord med ”Flytt-fynd” – halva priset på många varor bl a stödstrumpor 140 denier, sandaler, rättvisemärkt porslin och annat från House of Fair Trade. Och en del annat smått och gott. Några värmedjur i form av känguru med unge i fickan finns också med där. Värmedjuren har en påse med rapsfrö i magen som kan tas ur och värmas i micro så blir hela djuret varmt och gosigt för både små och stora barn. De finns också som en härlig blå sköldpadda, en igelkott och en nalle i det mjukaste material man kan tänka sig.

2 svar to “Flyttbestyren tar all tid….”

  1. Jaana Perho Says:

    Vilken bra blogg!
    /Jaana

    • vobisgotland Says:

      Tack Jaana! Roligt att du gillar den. Jag tycker det är så roligt att skriva i bloggen och har ju så himla många angelägna ämnen och saker att skriva om.
      Och tack för hjälpen – det var e-handelsbloggen som hjälpte mig igång!

Kommentera

