Resårbälte med effekt

Igår hände det igen! En dam kom in och frågade efter något som skulle kunna hjälpa mot hennes spänningsvärk i nacke och axlar. Vi tittade på flera olika saker, träningssaker, värmande saker, smärtstillande. Men så tog jag fram resårbältet som trycker ihop och rätar upp bäckenet. Lite knäpp tyckte hon nog att jag var, det var ju i nacken hon hade besvär, men hon provade i alla fall. Och då hände det igen som alltid när någon tar på sig bältet. Wow, vilken effekt. Hon blev helt lycklig – tror hon kände som hela livet förändrades. Så mycket kan det betyda att få kroppen i rätt läge. Så mycket hänger på vilken hållning vi har, t o m värkande nacke och axlar påverkas.

Jag köper in såna här bälten hela tiden, börjar bli dags för beställning igen. Nu ska jag nog ta hem rejält många inför flytten till Visby. Den närmar sig med stormsteg nu den där flytten. Börjar bli pirrigt värre. Hur ska jag hinna allt, nu är det ju redan den 6:e……

2 svar to “Resårbälte med effekt”

  1. Lars-Olov Helms Says:

    Hej, Jag heter Lars-Olov (LO) Helms och är arbetsterapeut på vuxenhabiliteringen. Har en person som har pegg, och behöver ngt ”skyddsbälte” för att inte pilla upp denna på magen. Har du ngt alternativ på Vobis? Funderar på om detta resårbälte kunde fungera? Skall ju helst inte vara spännen i vägen som skaver mot rullstolen mm,

    Hälsningar LO,m

    Kommer på besök!

    • vobisgotland Says:

      Du är så välkommen in. Vi kommer säkert att kunna hitta på något bra. Jag har nya öppettider nu efter flytten in till stan – 11-18 på vardagar och 11-14 på lördagar.
      Vi ses!
      Hälsningar
      Margaretha på Vobis Gotland

Kommentera

