Äntligen klart för flytt till Visby!

Så har det äntligen blivit klart och alla bitar har fallit på plats. Den 1 april flyttar Vobis Livskvalitet Gotland till Visby. Eftersom 1 april är på skärtorsdag så blir det helt perfekt att sköta flytten under påsken för att sedan öppna i ny lokal första vardagen efter påsk.

Den nya lokalen har adress Byrumsgatan 18, 621 58 Visby. Den ligger i Södercentrum närmaste granne med den indiska restaurangen Tandoori.

Det ska bli så spännande och roligt. Det märks också att många har väntat på det här. Trots att jag inte gått ut officiellt med nyheten innan jag hade klart med kontraktet så har ryktet spritt sig. Nya kunder jag aldrig pratat med kommer och säger att dom är så glada att jag flyttar in till Visby! Det känns väldigt positivt och jag tror stenhårt på att det här kommer bli bra.

Nu gäller att ordna med allt och tänka igenom den nya situationen. Hur ska jag nu ordna med service till Slite och Hemse? Även om dom flesta på ön har vägarna förbi Visby så finns det fortfarande några som kanske får svårt att komma till butiken. Kupan i Hemse har jag redan pratat med och dom ställer upp som utlämningsställe och ordnar så att jag får skicka med deras transporter – toppenbra! Jag ska prata med Kupan här i Slite om dom också kan vara utlämningsställe och där är det inget problem med transporter – jag åker ju förbi varje dag.

Sedan måste jag ta itu med sorgearbetet – att lämna Slite är inte helt lätt. Här har varit så trevligt, bra lokal med havsutsikt! Jag har börjat varje dag med att kolla in havet. Vet ni att havet aldrig har samma färg två dagar i rad?

Och så de trevliga affärsgrannarna – Ingrid Rosenberg i blomsteraffären vägg i vägg som jag haft så många trevliga fikastunder med och som t o m skottat sig igenom plogvallarna – även framför min dörr! Och åt andra hållet har jag haft Kjell på Slite TV-tjänst som ställt upp så många gånger när nå´t tekniskt blev mig övermäktigt! Jag kommer att sakna er!

Nu är det tusen saker som ska ordnas – allt från bestämma öppettider till ordna hundvakt. Nu kör vi!

Kommentera

